דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להימנע מאלצהיימר 

מאת    [ 06/04/2015 ]

מילים במאמר: 611   [ נצפה 2740 פעמים ]

השנים חולפות, והיתרון בלהיות עצמאי במיוחד בגיל השלישי, הוא שימוש נכון בזמן והגדרת סדרי עדיפויות. בעוד שנתיים אהיה בן 70! WOW ... פרט למספר המפחיד עם קידומת סופנית משהו, אינני מרגיש כלל את הגיל הכרונולוגי, ואין התאמה, למזלי, בין הגיל לביצועים בכל התחומים. יש האומרים שזה בזכות הגנטיקה או המוצא ההונגרי עם כל החריף והדם החם... ואני מוסיף, שגם לעיסוקים השונים ישנה השפעה לא מבוטלת על איכות החיים.

לחבריי אני ממליץ לפתח תחביבים ולא ממש משנה באיזה תחום העיקר מחוץ למקצוע העיקרי. מחקרים הוכיחו כי תחביבים אלה עשויים לא רק להאריך את תוחלת החיים אלא גם את איכותם, כי פעילות מוחית בינתחומית מפעילה אזורים רבים ושונים במוח. פעילות זו עשויה גם להוריד את ההסתברות לאלצהיימר.

ראו מאמר שלי בנושא:

http://ezinearticles.com/?How-to-Avoid-Alzheimers-Disease&id=7533032

פרט לעיסוקי המרכזי בתחום המדעי, בפיסיקה רפואית, בנוירולוגיה, קרדיולוגיה וניטור כאב במסגרת חברתי, פיתחתי תחביבים במגוון תחומים. הנה ארבעה מהתחביבים האהובים עליי:

1. פעילות התורמת לסיפוק נפשי וגם פיזי הוא לאמץ את דברי המשורר L'amour, la mer, et les oiseaux וללכת בעקבות האהבה, הים והציפורים... או במילים אחרות Cherchez la femme או חפש את האישה.

אבי, עליו השלום, אמר לי במסגרת חינוכית בה הוריש לי את מורשתו הגברית, כי כשאגדל עליי להמנע מלרוץ אחר שני דברים בחיים... אוטובוסים ונשים... כי אלה באים והולכים... אני קיימתי רק מחצית מהמלצותיו... (יש לי אוטו)

אין הוכחות מדעיות שעיסוק או תחביב זה מאריך את חיי הגבר, ואולי אפילו מקצר אותם, אבל אין ספק, שהריצה היא בריאה המשפרת את איכות חייו, כמובן גם בתאוריה זו אין הסכמה גורפת בקרב המדענים-הגברים... הטוענים ובצדק, כי במהלך ריצה כזו אין כמעט הפעלת תאי מוח גברי פרט לפעילות הורמונלית מוגברת... דופמין, שחוקרים רבים קוראים לו "סם האהבה", הוא מעורב בתחושת עונג כמו זו המורגשת בזמן התאהבות. לדעת החוקרים, התאהבות היא בעצם סוג מסויים של התמכרות.

2. כתיבה זהו אקט חינוכי, מהנה וללא ספק מפעיל הרבה תאים אפורים במח. המלצתי לכולם, כמו שהמלצתי לילדיי היא, כתבו! לא ממש משנה מה, ספרים, מאמרים, כתבות, בלוגים, שירים למגירה, נהלו יומן סודי, העיקר שתכתבו. בתהליך הכתיבה ובמיוחד היצירתית עם דימיון עשיר ישנה פעילות מוחית מוגברת.

תהליך הכתיבה מסייעת בין השאר גם לפתרון משברים נפשיים והשגת רוגע. כתיבה בגיל צעיר חשובה למערכת המוטוריקה והפעלת תקשורת נכונה בין המערכות השונות המעורבות בתהליך הכתיבה, כמו מערכת העצבית, המח ופרק היד האוחז בכלי הכתיבה.

אני תמיד כתבתי, ובשנים האחרונות קצרתי את פירות הכתיבה שהצטברה אצלי במשך השנים. נכון להיום יש לי 6 ספרים בחנויות, 3 בעברית ו-3 באנגלית הנמצאים גם ב-Amazon.

לאתר הספרים והמאמרים ראו:

http://articles.imexco.com

3. תחביב רב-תחומי שאני נהנה לעסוק בו הוא אספנות, עתיקות ואומנות. במסגרת פעילות זו אני מצייר, מגלף בעץ ולפעמים גם מצליח לתקן פריטים עתיקים פגומים. זו פעילות בה יש לשלב יכולות כמו צילום, בניית אתרים באינטרנט, תיאור נכון של פריטים לצורך הצגתם ואיתור וקריאת חומר היסטורי רלוונטי. תחום זה פעיל במוזיאונים, במכירות פומביות וגם בשווקים וירידי עתיקות ברחבי העולם.

לאתר בתחום זה בקרו ב- http://prime-art.imexco.com

היות ואני אוהב את הצבעים, הריחות ובמיוחד את האנשים בשווקים, פיתחתי תחביב זה לשלב מתקדם ביותר. אני בעל בסטה... כן, בסטה בשוק בכיכר דיזנגוף בימי שישי. בואו בהמוניכם לבקר!

4. There's No Business Like Show Business – זהו משפט מתוך השיר של אירווינג ברלין. משפט זה מתמצת את ההייחסות לתעשיה העניפה בתחום הקולנוע והתיאטרון. היות ושחקן אני כבר לא אהיה, הסתפקתי בתפקידי ניצב... כן, ניצב. בשנה האחרונה הופעתי במגוון סרטים, פרסומות וסדרות... החוויה הייתה מדהימה.

בין ההופעות שלי היו: זגורי אימפריה, שנות ה-80, פרסומת נורופן, הרודן (Tyrant), ציפורי חול, המילים הטובות ועוד. גולת הכותרת ללא ספק היה עבורי כאשר ביליתי לילה שלם עם נטלי פורטמן... כן, על הסט לסרטה החדש: "סיפור על אהבה וחושך" עפ"י ספרו של עמוס עוז. הופעתי בחמישה תפקידים שונים, ולכל השואלים... כן היא מדהימה... ומאוד כשרונית.

http://prime-art.imexco.com/myart.html

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב